ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

  1. A Szolgáltató adatai:

 

Vállalkozó neve:                                      Katona Melinda egyéni vállalkozó

Székhely:                                                   1191 Budapest, Hamvas utca 7-9.

Nyilvántartási szám:                              51058173

Nyilvántartást vezető szerv:               Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2021/001754

Nyilvántartást vezető szerv:               Budapest Főváros Kormányhivatala

Adószám:                                                  67991545-1-43

Telefonszám:                                           0670/747 1051

E-mail cím:                                                info@kmhconsulting.hu

 

A tárhelyszolgáltató adatai:               Név:                                 Profitárhely Kft.

                                                                     Székhely/telephely:               6000 Kecskemét, Szolnoki út 23

                                                                     Adószám:                       23173080-2-03

                                                                     E-mail:                             ugyfelszolgalat@profitarhely.hu

 

A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató a Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

 

  1. A Szolgáltató weboldalának címe:

 

www.kmhconsulting .hu és trening.kmhconsulting.hu

 

  1. Fontosabb fogalom meghatározások:

 

  • távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
  • online piac: olyan szolgáltatás, amely a kereskedő által vagy a kereskedő nevében működtetett szoftvert, többek között weboldalt, valamely weboldal egy részét vagy valamely alkalmazást alkalmaz, és amelynek révén a fogyasztók távollevők közötti szerződést köthetnek más kereskedőkkel vagy fogyasztókkal.
  • Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
  • áru:
    1. ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
    2. ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru);

 

  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is;

 

  • Ügyfél: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy.

 

  1. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

 

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán teszi közzé, vagy elektronikus levélben küldi el az Ügyfelek részére.

 

  1. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevétele esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Ügyfelekre vonatkoznak.

Jelen Általános Szerződési Feltételek a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvényben, valamint a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) Korm. rendeletben írtaknak megfelelő rendelkezéseket is tartalmazza, a jogszabályokban meghatározott tartalommal kerül megkötésre, amennyiben a Szolgáltató felnőttképzési szolgáltatást nyújt az Ügyfél részére.

 

Az Ügyfél, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található űrlapon elhelyezett jelölő négyzet kiválasztásával, vagy elektronikus levélben történő visszaigazolással tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és az Ügyfél között. Amennyiben a Szolgáltató a megbízási díj átutalását megelőzően, szabályszerűen közzéteszi, vagy elküldi az Ügyfél részére a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a Szolgáltató részére, azonban a megbízási díj összegét átutalja a Szolgáltató bankszámlájára, úgy kell tekinteni, hogy az Ügyfél az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

 

  1. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023. 01. 20. napján lépnek hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek közzétételének napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Ügyfélre és szolgáltatásra hatályosak.

 

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a szolgáltatás megrendelésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

 

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra és árukra terjednek ki: pénzügyi- és adótanácsadás, adóoptimalizálás, adótervezhez kapcsolódó konzultáció, könyvelés, bevallások készítése, oktatás-korrepetálás, mentorálás. A Szolgáltató az elérhető szolgáltatások körét szűkítheti, azaz nem valamennyi szolgáltatását nyújtja folyamatosan, azok időszakonként és az igényeknek megfelelően változhatnak. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki a Szolgáltató adott szolgáltatását, mint megbízási díjat megfizette Szolgáltató részére (kivéve, ha a szolgáltatás ingyenes) és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

 

  1. A szerződés létrejötte:

 

Az Ügyfél, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és kötelezettségeit.

A szerződés:

  • elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Ügyfél a szolgáltatás igénybevételét jelzi és azt a Szolgáltató visszaigazolja az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címére, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.

A Szolgáltató a szolgáltatás időpontjáról, igénybevételének módjáról és egyéb feltételekről elektronikus levélben ad tájékoztatást az Ügyfelek számára. Ügyfél a Szolgáltatóval való kapcsolatfelvételkor részletesen ismerteti a megbízást és ajánlatot kér a Szolgáltatótól. Szolgáltató ajánlatát elektronikus levélben küldi el az Ügyfél részére. Az ajánlat tartalmazza az elvégzendő feladatokat, a megbízási díj összegét, a fizetési feltételeket és a teljesítési határidőt, valamint egyéb egyedi rendelkezéseket.

Ha az Ügyfél az ajánlatot elfogadja, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között.

Az esetleges elírásokért, téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

  • kosár használatával történő megrendeléssel jön létre azzal, hogy a kiválasztott szolgáltatást a „kosárba teszem” gombra kattintva az Ügyfél elhelyezi a kosarában. A ……….. sarokban található kosarat jelképező piktogramra kattintva a kosárban elhelyezett szolgáltatásokat az Ügyfél megtekintheti, módosíthatja a mennyiségüket, és törölheti őket. A vásárlás befejezésekor az Ügyfél a „tovább a pénztárhoz” gombra kattintva adhatja le megrendelését. A megrendelés véglegesítése előtt az Ügyfél a „megrendelés áttekintése” gomb segítségével ellenőrizheti, hogy nincs-e hibás adat a megrendelésben, és ha van, akkor azt ki is tudja javítani. Végül az Ügyfél a „fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva adhatja le a kosarában elhelyezett szolgáltatásokra vonatkozó megrendelését. A megrendelés beérkezését követően az Ügyfél kap egy visszaigazolást a megrendelésről, amely azonban a Szolgáltató részéről nem minősül a szerződés elfogadásának. A megrendelés akkor minősül elfogadottnak, ha arról a Szolgáltató e-mailben visszaigazolást küld.

A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni az Ügyféllel, amennyiben pénzmozgás történt.

 

 

A weboldalon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.

 

Az Ügyfél az ajánlat elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata, fizetési kötelezettséget von maga után.

 

Az Ügyfél elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.

A szerződés magyar nyelven jön létre, a Szolgáltató elektronikus formában tárolja a megbízásokat, a szerződés egyéb módon nem kerül iktatásra.

 

Ügyfél a megbízás során köteles a saját, valós adatait megadni. Valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató az Ügyfél számára a megbízás során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít.

 

  1. Ügyfél kötelezettségei:

 

Ügyfél köteles:

  • Amennyiben a szerződés elektronikus úton jön létre (azzal, hogy Ügyfél a szolgáltatás igénybevételét jelzi és azt a Szolgáltató visszaigazolja az Ügyfél által megadott elektronikus levelezési címére):

a Szolgáltató részére az ajánlatban meghatározott megbízási díjat, a Szolgáltató által kibocsátott díjbekérő, vagy számla alapján, az ajánlatban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített rendelkezéseknek megfelelően kiegyenlíteni.

 

  • Amennyiben a szerződés kosár használatával jön létre:

bankkártyával közvetlenül (BARION) megfizetni a Szolgáltató részére.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.”

Ügyfél köteles a megbízás keretében végzett tevékenysége során tudomására jutott megoldásokat, a Szolgáltatót illető technológiákat, know-how-t és vonatkozó szellemi termékeit titokként kezelni, azokat nem használhatja fel.

 

Ügyfél köteles Szolgáltató részére minden olyan információt megadni, mely a megbízásban vállalt kötelezettségek teljesítése során szükséges. Ügyfél biztosítja, hogy Szolgáltató a feladat ellátásával kapcsolatos összes ügybe megfelelő módon és időben betekintsen.

 

Ügyfél támogatja Szolgáltatót feladatai ellátásában azáltal, hogy mielőbb választ ad az ajánlatban rögzített feladatok elvégzésével kapcsolatban felmerülő kérdésekre, és megad minden információt számára a feladatok végrehajtásához.

 

Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy köteles minden – a szerződéses kapcsolat létrejöttét követően felmerült, a feladat teljesítésével összefüggő – új információról, tényről haladéktalanul értesíteni Szolgáltatót. Szolgáltató nem vállal felelősséget a tudomásán kívüli tények miatti és a megfelelő tájékoztatás elmaradásából eredő problémákért, hibákért.

 

Ügyfél köteles az általa képviselt vállalkozás/egyéb szervezet státuszában bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltató által küldött árajánlatban írtakhoz képest módosítást eszközöl az elvégzendő feladatok tekintetében, a módosítások kapcsán esetlegesen felmerülő többletköltségek őt terhelik.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy adótanácsadási, könyvelési tevékenysége során Szolgáltató a 2007. évi CXXXVI. törvény (a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról) hatálya alá tartozik és ezáltal az ügyfelei azonosítására köteles. Ügyfél vállalja, hogy nyilatkozatot bocsát a Szolgáltató rendelkezésére a fent hivatkozott törvény rendelkezéseivel összhangban, valamint átadja a törvényben felsorolt dokumentumokat. Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy a fenti információkban bekövetkezett bármely változásról a Szolgáltatót – a változást követő 5 munkanapon belül – tájékoztatja. 

 

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy az adatfeldolgozás, a könyvelés teljeskörűségét a bizonylatok rendelkezésre bocsátásával biztosítja. Ha számla hiányzik, annak pótlása az Ügyfél feladata. Ügyfél tudomásul veszi, hogy ha a pótlás csak határidőn túl érkezik, és annak tartalmáról a Szolgáltatónak előzetes tudomása nincs, a számla feldolgozása kimarad. Az ilyen esetekkel kapcsolatos jogkövetkezményekért Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

A teljeskörűség, a bizonylatok hiánytalanságának biztosítása az Ügyfél feladata. A bizonylatok határidőn túli rendelkezésre bocsátásából eredő mindennemű késedelem az Ügyfél felelőssége és veszélye.

 

Az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott, alakilag megfelelő bizonylatok, okmányok tartalmáért, a mögöttük lévő gazdasági események valódiságáért Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal, a teljesítés valódiságát nem vizsgálja.

 

 

 

 

 

  1. Szolgáltató kötelezettségei:

 

Szolgáltató kötelezettséget vállal az ajánlatban meghatározott feladatok pontos és szakszerű elvégzésére.

 

Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a feladatok elvégzése során mindenkor az Ügyfél érdekeit szem előtt tartva jár el.

 

Amennyiben a szerződés teljesítése során bármikor a Szolgáltató számára olyan körülmény áll elő, amely akadályozza az időben történő teljesítést, úgy azt haladéktalanul jeleznie kell Ügyfél részére.

 

Szolgáltató biztosítja a feladat teljesítéséhez szükséges technikai erőforrásokat.

 

Szolgáltató köteles az Ügyfél utasításait követni. Szolgáltató az Ügyfél utasításától akkor térhet el, ha ezt az Ügyfél érdeke feltétlenül megköveteli, és az Ügyfél előzetes értesítésére már nincs mód. Ilyen esetben az Ügyfelet késedelem nélkül értesíteni kell. Ha az Ügyfél célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a Szolgáltató köteles őt erre figyelmeztetni. Ha az Ügyfél a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, Szolgáltató a szerződéstől elállhat, illetve a szerződést felmondhatja, vagy a feladatot az Ügyfél utasításai szerint, az Ügyfél kockázatára elláthatja. Meg kell tagadnia az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértésére vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát. Az Ügyfél köteles megtéríteni az utasítás teljesítésével kapcsolatban felmerült költségeket. Szolgáltató az utasítás teljesítését megfelelő biztosíték adásához kötheti. Ha az Ügyfél nem ad megfelelő biztosítékot, Szolgáltató az utasítás teljesítését megtagadhatja.

 

Szolgáltató köteles az Ügyfelet tevékenységéről és a feladat állásáról kívánságára, szükség esetén e nélkül is tájékoztatni. Szolgáltató köteles az Ügyfelet tájékoztatni, ha közreműködő igénybevétele vált szükségessé, vagy ha a felmerült új körülmények az utasítások módosítását teszik indokolttá.

 

Szolgáltató biztosítja a feladat teljesítéséhez szükséges kvalifikált szakembert/szakembereket. Szolgáltató jogosult a feladatok teljesítéséhez alvállalkozót, teljesítési segédet igénybe venni. Az alvállalkozó ill. teljesítési segéd által végzett cselekményekért úgy felel, mintha azt saját maga látta volna el.

 

  1. A korrepetáláson, oktatáson való részvétel során az Ügyfél kötelezettségei:

 

Ügyfél vállalja, hogy részt vesz a képzésen, melyre jelentkezett és megfizeti a képzési díjat a Szolgáltató részére.

 

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a képzés többi résztvevőjét és a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. Ügyfél az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.

 

Szolgáltató jogosult az Ügyfelet a képzésben való további részvételtől eltiltani, amennyiben az Ügyfél a képzés többi résztvevőjét, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával a képzést rendszeresen megzavarja, és ezzel akadályozza a képzés szerződés szerinti teljesítését.

 

Szolgáltató jogosult a képzés helyszínét, időpontját és tematikáját módosítani. Amennyiben az Ügyfél a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti.

 

Ügyfél jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a jelentkezés során megadott adatait a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban – a képzés ideje alatt – bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben az Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

Szolgáltató nem fizet ösztöndíjat az Ügyfél számára.

Szolgáltató a képzés szervezéséhez sem költségvetési, sem Európai Uniós forrásból származó támogatást nem vesz igénybe.

 

  1. A korrepetáláson, oktatáson való részvétel során a Szolgáltató kötelezettségei:

 

Szolgáltató vállalja, hogy jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően megszervezi és megvalósítja a képzést.

 

A Szolgáltató a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény rendelkezései értelmében köteles eleget tenni adatszolgáltatási és statisztikai célú adatszolgáltatási kötelezettségének a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerén keresztül, amennyiben felnőttképzési tevékenységet folytat.

 

  1. Együttműködés

 

Felek megállapodnak, hogy együttműködnek a jelen szerződés rendelkezéseinek végrehajtása, a végrehajtás módjának, eredményének, minőségének ellenőrzése céljából.

 

  1. Díjazás, fizetési kötelezettségek, feltételek

 

A szolgáltatások igénybevételéért az Ügyfél díj fizetésére köteles. A megbízási díj a Szolgáltató által egyedi ajánlatban kerül megadásra, vagy a weboldalon kerül feltüntetésre. A feltüntetett megbízási díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint. A szolgáltatás ára Általános Forgalmi Adót nem tartalmaz, mert a Szolgáltató alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzi tevékenységét.

 

Szolgáltató fenntartja a feltüntetett díjak változtatásának jogát. Az árváltozás a megjelenéssel lép hatályba. A Szolgáltató garantálja, hogy a Felek közötti ajánlati kötöttség és annak felek által történő elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás, elküldött megrendelés esetében a megbízási díj összegét nem befolyásolja.

 

A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően tehát a megbízási díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a weboldalon, vagy az egyedi ajánlatban. Ilyen esetben a Szolgáltató a szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben, vagy telefonon megkeresi az Ügyfelet egyeztetés céljából. Az ilyen megbízásokat a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a fizetendő díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsa.

 

A megbízási díj magában foglalja Szolgáltatónak az ügy ellátásával kapcsolatos valamennyi költségét és kiadását, kivéve az ajánlatban meghatározottakon túl esetlegesen felmerülő egyéb költségeket, díjakat és az egyéb extra kérésekkel kapcsolatos költségeket (ezek külön ajánlat alapján kerülnek elfogadásra).

 

Ügyfél elfogadja, hogy a megbízási díj összegéről kiállított díjbekérőt és a számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. Az Ügyfélnek gondoskodnia kell arról, hogy a díjbekérő és a számla elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén az Ügyfél köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni.

 

  1. Fizetési és lemondási feltételek:

 

A megbízási díj összegét az Ügyfél átutalással (előre utalással), vagy bankkártyával közvetlenül (BARION) fizeti meg Szolgáltató részére. A konzultáción való részvétel és a szolgáltatás teljesítésének feltétele a megbízási díj Szolgáltató részére történő megfizetése.

 

Előre utalással történő fizetés: az Ügyfél a Szolgáltató bankszámlájára utalja a megbízási díj összegét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő megérkezését követően válik jogosulttá az Ügyfél a tanácsadáson, konzultáción való részvételre, vagy egyéb szolgáltatás igénybevételére. A bevallások elküldésére is a megbízási díj megfizetését követően kerül sor.

 

A megbízási díj esedékessége szintén az ajánlatban kerül meghatározásra.

 

Ügyfél a megbízási díjat Szolgáltató a Gránit Banknál vezetett, 12100011 – 17698560 számú bankszámlájára történő átutalással fizeti meg, az általa kiállított díjbekérő, vagy számla alapján.

 

 

Fizetés bankkártyával/BARION: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A szolgáltatás igénybevétele INGYENES. A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincsen felára. Bankkártyás fizetés esetén az Ügyfélnek meg kell győződnie a fizetés sikerességéről.

 

A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele (az ajánlat elfogadása) a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

 

Ügyfél jogosult a konzultáción, tanácsadáson, korrepetáláson/oktatáson való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül.

 

  • Ha a lemondásra több, mint 2 naptári nappal a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás, oktatás dátumát megelőzően kerül sor, úgy Szolgáltató a megbízási díj teljes összegét visszautalja az Ügyfél bankszámlájára.
  • Ha a lemondásra több, mint 1 naptári nappal (de kevesebb, mint 2 naptári nappal) a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás dátumát megelőzően kerül sor, úgy Szolgáltató a megbízási díj 50%-ának megfelelő összeget visszautalja az Ügyfél bankszámlájára.
  • Ha az időpont lemondására a konzultációt, tanácsadást, korrepetálást naptári napján kerül sor, Szolgáltató nem téríti vissza a megbízási díj összegét.

 

Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatást nem veszi igénybe, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a teljes díjat köteles megfizetni Szolgáltató részére.

 

Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár annak egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás az ő hibájából nem kezdhető meg, vagy elmarad, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban nyújtani az elmaradt szolgáltatást.

 

  1. Teljesítési idő, a szolgáltatási igénybevétele:

 

A teljesítés időpontja a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás, oktatás megtartásának időpontja, a szolgáltatás igénybevételének biztosítása, a bevallás elkészítése és megküldése az Ügyfél részére, illetve folyamatos szolgáltatás esetén a tárgyhónap 10. napja.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy tanácsadások, konzultációk alkalmával a Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, az Ügyfél érdekeit szem előtt tartva nyújtja, eredmény megvalósítására – a tanácsadáson elhangzott információk alapján – nem vállal kötelezettséget.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy a szerződés szerinti szolgáltatás szakszerű nyújtása több alkalmas találkozást, időben elhúzódó folyamatot tehet szükségessé, ám a Szolgáltató erre az esetre sem vállalja a tőle elvárható gondosságon túli egyéb eredmény teljesítését.

 

Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor tiszteletben tartja a vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét.

 

Az Ügyfél köteles a részére nyújtott szolgáltatást személyesen végző tanácsadóval együttműködni és tiszteletben tartani a Szolgáltató jogait. Az Ügyfél köteles a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges információkat megosztani Szolgáltatóval. Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az Ügyfél által elhallgatott, vagy nem megfelelően átadott információk miatti problémákért, károkért.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás során tilos az elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül – rögzíteni.

 

Ügyfél tudomásul veszi azt is, hogy a konzultáció, tanácsadás, korrepetálás során, vagy azt követően a Szolgáltató által esetlegesen átadott dokumentumokat, információkat nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges.

 

A jelen pontban foglalt kötelezettségek megszegése esetén az Ügyfél köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére.

 

  1. Szavatosság:

 

Szolgáltató az ajánlatban rögzített feladatok elvégzése során a tőle elvárható legnagyobb gondossággal köteles eljárni. Szolgáltató szavatolja, hogy az ajánlatban meghatározott feladatokat a lehető legjobb tudása és tapasztalata alapján, az általa ismert legfejlettebb módszertant és technikát alkalmazva végzi el.

 

  1. A szerződés módosítása, megszűnése:

 

Felek, a közöttük létrejött szerződést közös megegyezéssel, írásban módosíthatják, szüntethetik meg.

 

Ügyfél és Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést, ha a másik fél szerződéses vagy egyéb jogait, jogos érdekeit sértő szerződésszegést követ el.

 

Ha az Ügyfél együttműködési kötelezettségét oly mértékben megsérti, hogy az az ajánlatban rögzített feladatok teljesítését akadályozza, vagy ellehetetleníti, akkor Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni. Ebben az esetben Szolgáltató az ajánlatban írt teljes megbízási díjra jogosult, mintha a feladatot szerződésszerűen teljesítette volna.

 

A szerződés megszűnése esetén a felek elszámolnak egymással, Ügyfél megfizeti a Szolgáltató részére a teljesítéssel arányos díjat.

 

  1. A Fogyasztóként eljáró Ügyfelet megillető elállási jog:

 

Elállási jog nem illeti meg az Ügyfelet (Fogyasztó) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a szolgáltatás egészének teljesítését követően) tekintetében, ha a Szolgáltató az Ügyfél kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és az Ügyfél e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot.

Ügyfél tudomással bír arról, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató a szolgáltatás teljesítését megkezdje. A szolgáltatás teljesítésével az Ügyfél elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet Ügyfél jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.

Az elállási jog gyakorlására kizárólag a teljesítés megkezdését megelőzően van lehetőség. Az Ügyfél elállási jogát

  1. a) a 1. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
  2. b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

 

  1. Titoktartás:

 

Szolgáltató köteles a tevékenysége során tudomására jutott üzleti és magántitkot, valamint az Ügyfélre, illetve működésére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni. Ezen túlmenően sem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel az Ügyfél jogos gazdasági, vagy egyéb érdekeit sértené.

 

Ügyfél köteles a jelen szerződés teljesítése során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a Szolgáltatóra, illetve működésére vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni. Ezen túlmenően sem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel a Szolgáltató jogos gazdasági érdekeit sértené.

 

Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az Ügyfélre vonatkozó adatokat, eljárásokat, módszereket, dokumentumokat, okmányokat vagy egyéb információkat csak feladatai teljesítése érdekében használja fel, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszi hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatja ki, és azokkal semmilyen más módon nem él vissza.

 

Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltató által adott információkat, iratokat, elemzéseket bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem teszi hozzáférhetővé. Ügyfél kötelezettséget vállal továbbá arra is, hogy a Szolgáltató által készített szellemi termékek felhasználására kizárólag Szolgáltató hozzájárulásával van joga. A szellemi termékekkel kapcsolatos minden jog kizárólag Szolgáltatót illeti meg. Tilos a Szolgáltató által készített dokumentumok sokszorosítása, továbbértékesítése és harmadik személyek részére történő átadása, kivéve, ha Szolgáltató ehhez írásban hozzájárult, valamint a jelen megbízással összefüggésben.

 

A titoktartási kötelezettség az Ügyfelet és a Szolgáltatót a megbízás tartama alatt, valamint annak bármely okból történő megszűnése után is terheli.

 

Az Ügyfél és a Szolgáltató az e pontban vállalt kötelezettség megsértéséből eredő károkért felelősséggel tartozik.

 

  1. Személyes adatok kezelése, adatvédelem

 

Az ajánlatban írt feladatok ellátása során Szolgáltató, a tudomására jutott személyes adatok kezelését a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően végzi, így különösen figyelemmel az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. számú, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendeletére (Általános Adatvédelmi Rendelet – GDPR).

 

Szolgáltató mindent megtesz – az adatkezelés megkezdése előtt – annak érdekében, hogy a tájékoztatáshoz való jogot biztosítsa valamennyi érintettnek, annak céljából, hogy egyértelmű és részletes információval rendelkezzenek a személyes adataik kezelésével vagy azzal kapcsolatos minden, az adatkezeléssel együtt járó, őket megillető jogaikról és az igénybe vehető jogorvoslati lehetőségeikről. Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója elérhető minden ügyfele, partnere számára.

 

Az adatkezelés és adatfeldolgozás során Szolgáltató a személyes adatok kiemelt védelmére törekszik, biztosítva az érintettek információs önrendelkezési jogát. Megfelelő védelemben részesíti az összegyűjtött személyes adatokat. A személyes adatok védelme magában foglalja a fizikai adatvédelmet is.

 

Szolgáltató valamennyi tevékenysége során csak olyan partnereket vesz igénybe, akik megfelelnek a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezések által elvárt, illetve támasztott követelményeknek.

 

Ügyfél is köteles a jelen pontban írt rendelkezések betartására és a vonatkozó jogszabályokban rögzített eljárásra a személyes adatok kezelése tekintetében.

 

  1. Ügyfélszolgálat:

 

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol az Ügyfelek kérdéseire.

 

  1. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

 

A szolgáltatás megrendelése során az Ügyfélnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.

 

Ha a szolgáltatás megrendelését követően szeretné az Ügyfél módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.

 

Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.

 

A szolgáltatás megrendelése során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni az Ügyféllel.

 

 

 

  1. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

 

Amennyiben az Ügyfél (Fogyasztó) a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton (Katona Melinda egyéni vállalkozó 2234 Maglód, Ady Endre utca 99/A.), vagy elektronikus levél formájában (info@kmhconsulting.hu) teheti meg.

 

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az Ügyfélnek átadni.

 

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az Ügyfélnek legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

 

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 

  • az Ügyfél neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • az Ügyfél panaszának részletes leírása, az Ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltató nyilatkozata az Ügyfél panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - az Ügyfél aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles az Ügyfelet írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.

 

  1. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:

 

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja az Ügyfeleket (Fogyasztókat), hogy amennyiben az Ügyfél nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

 

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez az Ügyfél lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat az Ügyfél.

 

A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV. em. 2. ajtó

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV. em. 2. ajtó

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-154

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék az Ügyfél és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

 

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy az Ügyfél megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, az Ügyfélnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület az Ügyfél hátrányára dönt.

 

A Békéltető Testület eljárása az Ügyfél kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

 

  • az Ügyfél nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • az Ügyfél álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • az Ügyfél nyilatkozatát arról, hogy az Ügyfél a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • az Ügyfél nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • az Ügyfél aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára az Ügyfél bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában az Ügyfél rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha az Ügyfél meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. Vegyes és záró rendelkezések:

 

Online szolgáltatás, valamint a Szolgáltató webshopjának igénybevétele feltételezi, hogy az Ügyfél az elektronikus kereskedelemre, szolgáltatásnyújtásra vonatkozó technikai valamint jogszabályi ismeretekkel rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

 

Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

 

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.

 

  1. Viták rendezése (Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél esetén):

 

Szerződő feleknek meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, amely közöttük a szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merül fel. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő körülményről a felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni.

 

Felek megállapodásának megfelelően amennyiben az itt írt tárgyalások útján nem jutnak eredményre úgy arra az esetre kikötik a Monori Járásbíróság vagy a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos illetékességét.

 

  1. Vonatkozó jogszabályok:

 

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

 

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2022. május 29. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.

 

 

  1. melléklet

 

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

 

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

 

Kelt: